Hello! Myspace Comments Welcome Myspace Comments Hello! Myspace Comments Thank You Myspace Comments

Mengenai Saya

Foto saya
anak manusia yang sedang mencari kesempurnaan dibalik segala ketidaksempurnaannya

Sabtu, 30 April 2011

Renungan Kesadaran 1

Semoga aku senantiasa membantu tanpa pamrih.
Semoga aku memberi untuk mengikis ketamakan.

Semoga aku terkendali dalam perilaku.
Semoga aku murni dalam pikiran, perkataan dan perbuatan.

Semoga aku dapat mengutamakan kepentingan pihak lain.
Semoga aku tidak hanya mementingkan diri sendiri.

Semoga aku mampu melihat segala sesuatu sebagaimana adanya.
Semoga aku mampu menuntun sesama menuju kebijaksanaan.

Semoga aku tak gentar menghadapi segala rintangan.
Semoga aku berjuang dengan semangat untuk mencapai tujuanku.

Semoga aku mampu memaafkan kesalahan pihak lain.
Semoga aku mampu melihat sisi baik semua orang.

Semoga aku selalu tulus dan bersikap apa adanya.
Semoga aku tidak menyembunyikan kebenaran demi basa basi.

Semoga aku selalu berpegang teguh pada prinsip kebenaran.
Semoga aku lembut bagai kembang dan kokoh bagai karang.

Semoga aku bersahabat dan mengasihi tanpa pilih kasih.
Semoga aku bahagia dan membawa kebahagiaan bagi semua.

Semoga aku senantiasa bersikap adil.
Semoga aku senantiasa teduh dan damai.

Semoga aku menjadi obat bagi yang sakit.
Semoga aku menjadi makanan bagi yang kelaparan.
Semoga aku menjadi pelindung bagi yang takut.
Semoga aku menjadi suaka bagi yang dalam bahaya.
Semoga aku menjadi penyejuk bagi yang murka.
Semoga aku menjadi pemandu bagi yang tersesat.
Semoga aku menjadi bahtera bagi yang menyeberang.
Semoga aku menjadi pelita bagi yang dalam gulita.

dikutip dari buku Illuminata

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

berpikirlah sesuka hatimu, tapi katakanlah hanya apa yang harus kau katakan :)